instalacia Linux

Milan Kratochvíl krata.milan na seznam.cz
Středa Listopad 27 16:47:47 CET 2019

Zdravím,

mám nainstalován Mint18, který vychází z Ubuntu (asi 16.4 LTS ale
nevím). Mám to na ssd 120G a již při instalaci jsem swap nedělal ani
část disku ani soubor. Jediné co jsem udělal bylo, že jsem, dle nějakého
doporučení, na ssd udělal oddíl jen 100G. Na počítači mám 16G paměť.
Počítač běží trvale jako web server pro jednu soukromou stránku a dále
jako stanice pro prohlížení interneru (Firefox), pro mail (Thunderbird),
pro O2tv (zase firefox) a jeden disk 1T jako úložiště pro bordel. Zatím
se mi nestalo, že by se počítač někdy sekl nebo že bych měl nějaký
problém s plnou pamětí.

Pro kamaráda občas spravuji jeden počítač nainstalovaný úplně stejně ale
s tím, že má 32G ram a zapnutý swap, ale dle prográmku TOP je využití
swapu nulové a to byl počítač naposledy restartován 15.6.

No a pak tu mám jeden notebook Lenovo kde mám 16G paměti, 120G ssd, 1T
hdd a swap mám vypnutý. Na ssd mám 100G pro systém (momentálně hlásí
zabráno 19G) a 1T mám namapován v /home (momentálně hlásí zabráno 802G).
Zde provozuji Mint19 pro internet, mail, office, programování, úpravy
obrázků, atd... Za celou dobu jsem s pamětí měl problém jenom jednou,
když jsem udělal chybu v programu a rekurzivně jsem v paměti tvořil
bitmapy. V momentě kdy jsem zaplnil paměť tak vše zatuhlo a já nebyl
trpělivý na nějaký konec tak jsem udělal tvrdý restart (vypnutí).

Milan