OT Jak kmita struna?

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Listopad 27 11:16:33 CET 2019

Na  osci bez FFT toho asi vela neuvidite ale mali by ste tam ocakavat nieco taketo:

https://dsp.stackexchange.com/questions/13156/hps-algorithm-for-detecting-the-fundamental-frequency-of-a-guitar-string

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zapadlo
Sent: 27. novembra 2019 8:24
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT Jak kmita struna?

Úvodem poznamenám, že jsem nehudebník, takže mám na to spíše technický náhled.

Podle mě kmitá struna "půl sinusově"  tj kmitnu má uprostřed a na koncích uzly.  Délka struny nehraje zásadní roli  - kytara má všechny struny prakticky stejně dlouhé a neliší se s délkou krku výrazně ani od baskytary, přesto frekvence neporovnatelné.

Takže základní tón je podle mě především funkcí  hmotnosti struny a síly napnutí.  To, že se změní tón při mačkání strun na pražce je podle mě dáno změnou hmotnosti při změně délky a síly. ("vymačkávání" strun - nevím jak se ta herní technika jmenuje). Vlastní délka v tom nehraje zásadní roli.  proto si myslím, že kmitání struny je vždy "jednoduché" s kmitnou uprostřed.

Co jsem se díval osciloskopem co leze ze snímače elektrické kytary, tak to byl víceméně sinus, takže energie ve vyšších případně sub harmonických bude blízká nule. Otázka je další zpracování signálu, jestli to tam něco nevyrobí. Ale tohle je pro mě moc tenký led, jako nehudebník se neorientuji  ve funkcích kytarových krabiček.

Asi jsem vám moc nepomohl, že? :-)

Petr