instalacia Linux

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Listopad 27 09:30:27 CET 2019

Názory na swap se liší. Ve svojí podstatě jej systém založený na archytektuře stránkování paměti potřebuje. Linux (většina systémů odvozených od System V) jej velice rád využívá pro debugování a hrabání se ve funkcích jádra.
Na druhé straně není úplně zřejmé, jak velkou část toho swapu systém potřebuje. Celé se to poměrně zásadně změnilo, když začal existovat hardware s více než 4GB ram (konec adresování 32 bit).

Ze své podstaty si systém ve swapu ukládá provozní informace o tom, že si tam nic neuložil. Což je poměrně zásadně proti podstatě SSD. Takže z mého pohledu - pokud chceš ten systém používat uživatelsky a nechceš debugovat jádro, ladit ovladače a tak, tak na SSD disku swap NEPOUŽÍVEJ. Raději si přečti něco o SSD wear levelingu (třeba Kubáče: http://robodoupe.cz/2019/chvala-ssd/ ) a vyhraď si kus místa pro ten.

Co se týká volného místa, tak je to otázka co všechno chceš na systému dělat? Já mám instalaci někde kolem 1~2GB, ale nemyslím si, že by jsi směřoval podobným směrem.
Každopádně běžným uživatelům stačí méně než 60G i na běžné pracovní soubory. (Videa a aMPétrosky se nepočítají)

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 27. 11. 2019 1:00:41
Předmět: instalacia Linux

[preposielam]

Ahojte,

prosim Vas neviete mi poradit, ci bude pre Ubuntu 18.04 stacit 120GB
na SSD harddisku a ako ho mam rozdelit? Kedysi davnejsie som zachytil,
ze Ubuntu potrebuje pre seba dve particie, jednu systemovu a jednu pre
swap-file. Neviete prosim aka je minimalna velkost tej swap-particie,
aby mi to chodilo spolahlivo, staci jej 16GB, 32GB alebo potrebuje
viac? Hladal som aj v manuali ale nic, ani len odporucacieho
charakteru som nenasiel. Velmi pekne dakujem.

A.