jak osetrit kov, aby se nechytal cin ?

ajtservis info na ajtservis.cz
Pondělí Listopad 25 18:21:12 CET 2019

Dobry den.
Pouzivame levnou odsavacku
https://www.tme.eu/cz/details/sp-1010dr/odpajeci-stanice/solder-peak/ a
uz po nekolikate se stalo, ze se pokovila trubicka co jde pres topne
teleso, coz znamena cistit po 2-3 odsatich, jinak se to na konci ucpe.
napadlo me to nejak chemicky osetrit, aby se cin nechytal.
Zkusil jsem chemicky osetrit cuprextit, jako ze to nejdriv overim.
1. silikonovy spray, psano do 200°C .
2. spray na hubice mig svarecky, tam nepisou nic.
3. jsem koupil "keramicke mazivo" , tam je odolnost 1400°C.
Pokazde jsem trubickovym cinem bez problemu tu osetrenou med pocinoval.
Chemicky pokus s odsavackou asi nepujde opakovat, tak pro co se rozhodnout ?
Dik za tip na reseni, mame 4-5ks.
tomik.