Indikace rozsviceni a plocha solarniho clanku

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Listopad 25 17:42:49 CET 2019

Zdravim,

Jednoduchy vypocet hovori,
ze na priamom slnku dopada na panel 15x7 cca 10W slnecnej energie
ak ma ziarovka 60W dopadne na panel z pol metrovej vzdialenosti cca 0.2W (ak by bol panel sfericky)
a za predpokladu ze ziarovka ma 100% ucinnost a date z nej dole dekel. V reale ma tak 4% a panel je rovny
takze na panel dostaneme tak o nieco menej nez 0.008W kde pri 100% ucinnosti
dostaneme 4ma na 2V co by krasne rozsvietilo zelenu ledku keby mal panel ucinost 100%
to ale nema v reale ma opat niekde okolo 4% co je mokry sen kazdeho fotovoltaickeho managera
a to nam dava 0.16ma na 2V co sa celkom podoba  svetelnym podmienkam a vysledkom Vaseho realneho merania :)
Uloha teda znie, najst ledku ktora sa dostatocne rozsvieti pri takomto vykone.
Ja by som dal niekde na stenu sfericke zrkadlo a nasmeroval ho na otvor vo dverach.

:)

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Josef Dvoracek
Sent: 25. novembra 2019 17:07
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Indikace rozsviceni a plocha solarniho clanku

kolega chtěl možná připomenout známý hoax, který byl vyvrácen s ohledem na principiální nesmyslnost takové sestavy, nicméně se s určitou periodou pořád vrací..

Za sebe mohu potvrdit že s panelem extrahovaným z powerbanky o velikosti cca 15cm * 7cm to bude fungovat pouze za předpokladu že panel přiděláte přímo na světlo. Nepřímé a/nebo vzdálené osvětlení v mém případě neposkytovalo uspokojivé výsledky, resp. zkratový(!) proud panelu za nepřímého denního osvětlení v pošmourném dni nepřesahuje 0.25 mA.

Panel se při pokusu nacházel na podlaze poblíž okna/lodžie ve světlé místnosti s okny z dvojitého skla.

Z mých zkušeností úroveň světla obvyklá v místnostech diskutovaného typu nedosahuje úrovně denního světla ani velice pošmourného dne.

jd