Indikace rozsviceni a plocha solarniho clanku

AZE aze na seznam.cz
Neděle Listopad 24 22:28:38 CET 2019

Svítit LEDkou na FV panel, to je volovina a fungovat to nebude.
Tou dírou ve dveřích prostrčte kousek tyčky z plexiskla jako světlovod. Ten
pavouk neucpe...
aze

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Kutina
Sent: Sunday, November 24, 2019 10:18 PM
To: HW-news
Subject: Indikace rozsviceni a plocha solarniho clanku

Vazeni kolegove a pratele,

potreboval bych poradit. Vymyslel jsem si totalni hi-tech ptakovinu - mam
dvere na zachod, zachod bez okna, osvetlen jednou sedesatkou zarovkou ci
nejakym LED ekvivalentem. Potrebuju indikovat obsazenost mistnosti.

Tata kdysi vyresil problem cestou nejmensiho odporu - udelal diru do dveri
(klasicke levne dute dvere: sololit - mezera cca 25 mm - sololit). Nejak se
mi to reseni znelibilo (zalejzaj do dveri ruzne potvory, pavouci, v lete to
zajima vosy a tak) a rad bych indikoval jinak. Vytisknout jen nejaka
prusvitna vicka jsem zkousel, nicmene indikace neni uplne jasne
rozpoznatelna - v noci v pohode, pres den ale nic moc.

Napadlo mne to, co v tuhle chvili asi tak pulku clenu - zevnitr solarni
clanek (osviceny tou zarovkou, vzdalenost je cca 60 cm), zvenku LEDka
(svitici nebo blikajici, to uz je celkem jedno). Zadne baterky, proste
autonomni, bezudrzbove reseni s tim, ze se to bez dalsich dratu bude vozit
na tech dverich. Zadny zasah do stavajici elektroinstalace (uznavam, ze
indikacni zarovka zvenku, pripojena paralelne k te vnitrni zarovce by davala
smysl - ale proste to takhle nechci, kdyz uz mam v tech dverich diru, a
tahat k ni draty na ty dvere se mi nelibi uz vubec.)

Takze jo, ale jak velky, pripadne jaky clanek? Potrebuju dejme tomu tech
20-30mA/2V pro LEDku -
Jaky, kde, odkud? Nepospicha to, cinske dodaci doby jsou akceptovatelne,
ptakovinam jsem v tomto pripade vcelku naklonen, takze pokud napadne nekoho
neco lepsiho, sem s tim.

Diky.

Pavel Kutina