Re: Re: Cloud [Was: Re: wifi zásuvka]

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Listopad 19 23:20:26 CET 2019

Na muj router pristup mam, je to nakonec nejaky zakladni Mikrotik, pred nim
VDSL modem. Sit uplne jednoducha neni, nicmene jeden segment to je, jen
DNS/DHCP dela stary Win server... Predpokladam, ze Mikrotik nejakou VPN umet
bude, naopak nepredpokladam, ze to s nim budu umet ja :)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Petr Simek" <psimek na jcu.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, November 19, 2019 11:10 PM
Subject: Re: Re: Cloud [Was: Re: wifi zásuvka]

On Tue, 19 Nov 2019, Pavel Kutina wrote:

> Popravdě nevím, do nynějška jsem ji nepotřeboval, jednu dobu jsme ji měli
> jako položku na faktuře, ale jaký je aktuální stav si vůbec nejsem jistý.
> Když se kouknu na http://www.myipaddress.com/show-my-ip-address/, tak
> samozřejmě něco vidím a čísla se mi zdají povědomá, tak je dost možné, že
> mi
> zůstala nějak historicky. Ale jak to ověřit?

Jaka je struktura domaci site ? Nejaky adsl/wifi router a uvnitr vse
jeden segment s privatnimi adresami pridelovanymi routerem ?

Jestli mate pristup na ten router tak jedine tam jestli ma jeho vnejsi
rozhrani verejnou IP. Pokud ano tak nejlip kdyby slo na tom routeru
rozbehnout OpenVPN, nebo NATovat nejake porty na te verejne IP
dovnitr site na server kde by to OpenVPN mohlo bezet.

Ale to je tezko hadat.