Re: Kicad - pár dotazů

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Listopad 19 16:02:47 CET 2019

Zajímavé je, že na toto přišlo jen několik soukromých odpovědí a vůbec nechápu, proč nebyly veřejné:-)

Takže kdyby to někoho zajímalo:

1. Žádné "správné" řešení neexistuje, i origo knihovna to má takhle hloupě odpuzovací.

Ale ihned po odeslání dotazu mě napadlo, že můžu udělat ještě duplicitní malé pady, jen na F.Cu a těmi nahradit většinu délky propojky. Sice to dál generuje errory, ale neodpuzuje spoje. Napadá někoho, proč to tak nedělat?

2. Zatímco sběrnice v rámci listu se může jmenovat jakkoli, obsahovat cokoli (třeba BLE obsahuje Vcc, GND, EN, D0 a D1) a normálně funguje, sběrnice propojující listy musí mít název stylem D[0..7] a obsahovat jen D0, D1, ... D7.

No to je pěkně votravný, ale lepší než nic:-)

PH

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Hudecek
měl bych pár dotazů:

1. Jak správně udělat footprint pro škrábací propojku?
Chtěl bych v podstatě normální 0603 a 0805, ale pady propojené spojem 0,3
mm. Problém je, že to jednak generuje errory při kontrole, což by tak moc
nevadilo, ale taky odpuzuje spoje a rozlité plochy, které tam mají vést. U
té 0603 je to dost otravný. Zatím jsem to vyřešil tak, že spoj je tvořen
obdélníkem, který má tenký obrys a končí na hranicích padů.

2. Jak spojit sběrnice mezi listy?
Normálně jde zapojit sběrnici na značku vývodu listu, normálně jsou
propojit, žádný error nevznikne, ale spoje taky nevzniknou.