Re: Zkratování kondíků:-)

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pondělí Listopad 11 14:09:44 CET 2019

disk vazi 8.44g a vyleti odhadem 3 m pri nabiti primo ze site - cili cca 0.25J  / vs 112 J v kondezatoru..
nejdriv jsme se bali, tak jsme to pripojovali pres oddelovaci autotrafo, ktere umi napeti ale i zvysovat.., tomu odpovidaji udaje na tom plakatku.. ted uz se bojime jen trochu a pripojujeme to primo do zasuvky.. (ale co by nam na to rekl nas revizak fakt nevim :-)

jo strileni deti bavi, i dospele...
nejvdecnejsi exponat je ale asi magneticka levitace, s tim si lidi dovedou hrat docela dlouho - https://www.youtube.com/watch?v=aU96P5xy-rk   az bude chvili cas tak to do te workshop kategorie take pridam..
v.p.

> Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 11.11.2019 13:16
> Předmět: Re: Zkratování kondíků:-)

To je přesně jeden z pokusů co se s tím má dělat:-) Jaká je vlastně ta “účinnost mizerná”?Nebo jen kolik váží kolečko a jak vysoko vyletí. PH From: Vojtěch Petrucha <petrucha na volny.cz>mame tady takove zarizeni... kondik je kolegou koupeny v Holicich na burze, cili historie nejasna, asi nejaky prumyslovy menic, kupoval je zalevno po desitkach, mnohdy jeste spojene ve vetsi banku.
Pouzivame to asi rok a pul (noci vědců, dětská univerzita, různé prezentace - maker fair..), uz to ma urcite za sebou stovky vystrelu a zatim funguje bez ztraty kyticky.. kdyz se to necha poradne nabit, tak to loupe barvu ze stropu..

https://maglab.fel.cvut.cz/workshop/ring-launcher/

(ten post jsem ted spichnul v rychlosti, tak omluvte kvalitu..)

Prubeh proudu tam uvedeny je jen orientacni, bylo zmereno jako ubytek napeti na kusu toho krouceneho privodu k tyristoru, nevim kolik z toho bylo u=r.i a kolik u=L(di/dt)
mam tu nekde pripraveny amr senzor pro bezkontaktni zmereni proudu, pomoci mereni mag. pole, ale zatim nebyl cas..