Re: Zkratování kondíků:-)

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pondělí Listopad 11 11:04:07 CET 2019

nejake skusenosti mame, nie je to uplne rail/coilgun, ale velmi podobne :-)
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/sps/

Cievka ma indukcnost ca. 1mH, kondiky sa vybijali rovno do cievky len
cez odpor vodicov a tranzistora (odhadujem max. desiatky mOhm).
Tranzistory boli uplne studene, skor sa zacala topit kostra cievky
vytlacena z PLA.

Kondenzatory boli prevadzkovane priblizne na polovici ich menoviteho
napatia, ale nie preto aby sme ich setrili, limitacia boli spinacie
tranzistory. Maju maximalne Uds 40V a presne pri 40V sa zacina lavinovy
prieraz. Pri 39V takmer ziaden prud v zavretom stave, pri 40V uz 20mA a
pri 45V uz boli viacmenej otvorene :-) To som necakal.

Bezalo to spolu asi 4 dni, 2-5 pulzov za sekundu. Nic nevybuchlo, a
vyzera, ze ani nezdegradovalo. Ale ubytok kapacity som nemeral.

b.