Re: Zkratování kondíků:-)

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pondělí Listopad 11 10:19:02 CET 2019

Zdravim,

mame tady takove zarizeni... kondik je kolegou koupeny v Holicich na burze, cili historie nejasna, asi nejaky prumyslovy menic, kupoval je zalevno po desitkach, mnohdy jeste spojene ve vetsi banku.
Pouzivame to asi rok a pul (noci vědců, dětská univerzita, různé prezentace - maker fair..), uz to ma urcite za sebou stovky vystrelu a zatim funguje bez ztraty kyticky.. kdyz se to necha poradne nabit, tak to loupe barvu ze stropu..

https://maglab.fel.cvut.cz/workshop/ring-launcher/

(ten post jsem ted spichnul v rychlosti, tak omluvte kvalitu..)

Prubeh proudu tam uvedeny je jen orientacni, bylo zmereno jako ubytek napeti na kusu toho krouceneho privodu k tyristoru, nevim kolik z toho bylo u=r.i a kolik u=L(di/dt)
mam tu nekde pripraveny amr senzor pro bezkontaktni zmereni proudu, pomoci mereni mag. pole, ale zatim nebyl cas..

V.P.

> Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 10.11.2019 22:43
> Předmět: Re: Zkratování kondíků:-)

Ano, jsou menší a ve stejném poměru dražší... Na EN wiki jsem se ještě
 dočet, že při tomto použití by se normální kondíky měly provozovat na
 polovině nominálního napětí. Jenže to je pak energie/4, takže je to vlastně
 4x dražší.

 Jinak v DS od různých "photoflash capacitors" je často uváděn min. odpor
 spotřebiče a to někde v řádu 0,5-1 ohm... Takže pro mě vlastně taky nic moc.
 Vzhledem k tomu, že síla je úměrná I^2 a µ0 je hrozně málo, tak ty kA
 potřebuju.

 Prostě to risknu s těma normálníma na 100% nabití:-)

 Má tu vlastně někdo zkušenosti s pokusama na téma railgun, coilgun a pod?

 PH