Re: Zkratování kondíků:-)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Listopad 9 16:22:47 CET 2019

Kdyby o tom přímo v DS psali, neptal bych se:-)
Ale předpokládám, že ten RC bude pro trvalý provoz a limitem je udržení max
pracovní teploty.

Tak nějak jsem doufal, že se tu najde někdo, kdo třeba narazil na nějaký AN,
kde by se tohle rozebíralo, nebo tak podobně. Jinak kdysi jsem někde četl,
že se elyty při takovém provozu předělají na bipolární, že se prostě
naformuje druhá izolace na záporné straně a C klesne asi na polovinu. A taky
že ty fotobleskové to mají nějak ošetřeny. No a pak jsou vlastní pokusy, kdy
např. kondíky na 350 V určené do elektronkových přístrojů degradovaly tak,
že po pár desítkách výbojů už to skoro nestřílelo.

Na druhou stranu, v DDM jsem měl 3 ks nějakých velkých (asi litr) na 70 V,
zapojené do série a s těmi jsme toho nastříleli hodně. Jenže v létě byly při
rekonstrukci omylem vyhozeny. Tak jsem koupil ty odkazované, protože mi tam
vycházel nejlepší poměr cena/výkon a z TME je to pro mě praktické, že s
nákupem nejsou žádné složitosti, neboť to zaplatí paní ve vrátnici dobírkou.

Zatím to vypadá tak, že jsou 3 paralelně a když se zkratují, proud dostačuje
k tomu, aby 2 dráty 1,5 mm2 délky 100 mm, vzdálené jako nožičky kondíku,
ohnul do úhledného O, takže nějaký ten kA to bude. Celkově je to výrazně
lepší než ty staré.

Tak mě zajímalo, jak dlouho to tak zůstane a jestli přikoupit další a zkusit
elektromagentické, či elektrotermální dělo:-)
Na to první by se hodil větší proud, na druhé zas víc energie. 600J je málo,
když beru v úvahu, že na např. odpaření ml vody jsou potřeba 2 kJ bez
započítání ohřevu.

PH