Kalibrace CO sensoru

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Listopad 3 12:29:04 CET 2019

Ono není problém to vypočítat, ale pak je zas otázka, co na smrad z kys.
mravenčí udělá s tím čidlem:-)

Ale když se vezme malý odměrný váleček, dá se obráceně pod hladinu vody ve
sklenici, tak se do něj dá nachytat definované množství a páry kyseliny se
rozpustí do vody.

Pro kalibraci ppm bude mít ještě lepší proporce třeba brčko, jen se napřed
musí taky zkalibrovat, třeba vodou a váhou.

Pak je taky potřeba toho CO vyrobit hodně, aby napřed vyhnalo vzduch a
měřilo se jen CO. Což je trochu bezpečnostní komplikace:-)

No a ještě problém s rozpustností ve vodě. Na druhou stranu by se toho dalo
naopak využít, na wiki mají hezkou tabulku, stačí tedy pak vzít pár ml vody
saturované CO, nalít do zavařovačky s čidlem a ohřát. To bude možná úplně
nejlepší. Jen se musí napřed probublávat první nádobou, kde se má hlavně
odchytit smrad a pak teprv do druhé, kde je definované množství vody a pod
hladinou obrácená nádobka, kde se bude CO hromadit a rozpouštět.

Tahle metoda má tu výhodu, že se dá použít i na CO z jiného zdroje, třeba
doutnajících uhlíků v trubici, což půjde realizovat i v nehcemicky vybavené
domácnosti.

PH