Re: RC generátor UVG2

Halen halen na seznam.cz
Pátek Listopad 1 10:51:14 CET 2019

Díky,

zkusím to nastavit. Poznačil jsem si veškeré polohy trimrů, aby byla
cesta zpět.

Otázkou je, jak nastavit správný pracovní bod jednotlivých tranzistorů
(saturace)? Dle datasheetu tranzistoru?

Zde jsem google překladačem přeložil kus manuálu. Bohužel nikde nemají
uvedeny hodnoty napětí na jednotlivých tranzistorech...

původní manuál:

http://bee.mif.pg.gda.pl/ciasteczkowypotwor/Inne/UVG2.pdf

Oscilátor:
Zesilovač sestávající z tranzistorů T401 a T402 tvoří vídeňský můstkový
generátor spolu s
frekvenčním spínačem S 101 a tandemovým potenciometrem W1. Frekvence
generátoru může být
zhruba upravena ve čtyřech dekadálně rozdělených stupních přepínáním
kondenzátorů C101 až
108 a pomocí tandemového potenciometru W1 v poměru 1:10.
Bylo upřednostněno vyladění mostního odporu, protože na jedné straně
byla dosažena
spolehlivost vrat pro zamýšlené použití i při náhlých změnách okolní
teploty a proudění
vzduchu, na druhé straně nepřesnost zobrazení frekvence způsobená
nepřesnostmi
potenciometrů Lze použít jako demonstrační zařízení
Tranzistor T403 pracující v obvodu kolektoru odděluje generátor od
následujícího
Baagruppenu, sínusového zesilovače 30 V a impulsního tvarovače.
Výstupní napětí T403 je napájeno přes W3 v poměru 1:10 k děliči T408,
který může být
řízen. Z kolektoru T408 je sinusový výstup 30 V přiváděn do přepínače S3
voliče napětí
přes kondenzátor C406. Kromě toho je kolektorová fáze s T409 řízena
pomocí T408.
Vyhledávač impulsů, Schmittův spouštěč (T404 / 405) se dvěma následnými
spínacími stupni
(T406 / 407), převádí napětí sinusové vlny dodávané oscilátorem na
oktetové napětí, což
je mnohem více vyžadováno pro pohon dvou reverberátorů. U W415 je
spínací bod Schmittova
spouště nastaven na pracovní cyklus napětí čtvercové vlny 1: 1. W420 se
používá k
nastavení pracovního bodu T407

Obdélníkový zesilovač :
Pro léčení nemoci má výstupy (high-grade a low-humoral); zařízení má
alespoň dvě střešní
desky připojené ke společné desce. Paralelní pracovní tranzistory T305
T306 slouží jako
spínací stupeň pro generování referenčního napětí 10 V. Jejich pracovní
bod je definován
pomocí W312, zatímco u W307 je nastaven mírný přepínací rychlost, a tedy
optimální
spínací doby. Změna amplitudy Reebteckovy oscilace v rozsahu 0,1 1 x se
provádí
ovlivněním provozního napětí T305/306. To je vidět u řídicího
tranzistoru T601, který je
řešen T3C4. Její základní napětí lze plynule měnit pomocí tandemového
brzdného odporu
W2. Maximální hodnota spouštěcího napětí 10 V Recbteck může být
nastavena pomocí W308,
což omezuje regulační rozsah W2 výše, Durob dva elektrolytické
kondenzátory C307 a C308
Nevyhnutelně dochází k mírnému zpoždění mezi nastavením dvou bitů na
ovladači W2 a
výslednou změnou výstupního napětí. Scbaltstufe 30 V Recbteck je
nastaven na nízkou
impedanci. Znovu zachycené impulzy pulzního shaper dosahují T301, jehož
pracovní bod a
překmit s W312 nebo W307 lze nastavit. Skrz T301 je řízen pomocí T302,
na jehož emitoru
je odpojen výstup 30 V Recbteck. K amplifikaci amplitudy dochází během
změny
kolektorového napětí T302 pomocí T303. Základní napětí T303 lze změnit
přes W2. Minimální
hodnota výstupního napětí 30 V Recbteck se nastavuje pomocí W304, což
omezuje regulační
rozsah nacb níže. Navíc tento pracovní krok vyžadoval mírné zpoždění při
úpravě jemného
doladění amplitudy. Výstupy obou zesilovačů jsou spojeny kondenzačními
kondenzátory C310
a C304 s napěťovým kontrolním pozorovatelem S4. Oblast pokrytí 1 V je
získána z děliče
napětí 10 V,

Sinusový zesilovač
Napětí sinusové vlny dodávané T409 je přiváděno do 10 V sinusového
zesilovače,
Darlingtonovy fáze, z T201 a T202. Pracovní bod T201 je nastaven pomocí
W201 a W204 •
Čítačová vazba přítomná v této fázi slouží k omezení nelineárních
zkreslení a je výškově
nastavitelná pomocí W202. Výstupní napětí je napájeno přes
Eoppelkondensator C203
Spannungswaiilschalter Sinus S3. V kroku 10 V se na napětí přímo a v
kroku 1 V přes
3pólovou kontaktní desku.

Napájení:
Rozbočovač je navržen pro síťové napětí 110/220 V a 50 ... 60 Hz. Napájí
provozní napětí
+ 42 V, + 30 V, + 15 V a + 16 V. Všechna napětí jsou stabilizována a
zaručují správnou
funkci zařízení při síťovém napětí - 10 Pomocná sekundární vinutí
výkonového
transformátoru jsou charakterizována , pojistky gesohiitzt: Si 3 (16 V)!
1,6 A ml Si 4
(50 V) I 0,6 A mT Pojistky jsou umístěny v napájecím modulu a jsou po
nich. Odstranění
deko desky z pouzdra je přístupné, přerušovací napětí ze sítě je účinně
potlačeno
tlumivkou jádra tyče a dvěma litry průchodky, síťový spínač S2 je
umístěn na zadní straně
síťového modulu a je také přístupný po odstranění deinkové desky. Dvě
síťové pojistky Si
1 a 2, 0,3 AT při 220 V nebo 0,6 AT při 110 V, jsou umístěny na straně
zařízení

Honza