MECH: sroubky/zavity UNC6-32 predelani na M4 ?

Jozef Racek dodoracek na gmail.com
Středa Květen 29 21:55:45 CEST 2019

Nie som celkom strojár
Závit UNC 6-32 ma tabuľkový priemer 3,5mm
Ak ho prevrate 3,4mm vrtakom, tak v diere časť závitu zostane ( "škrabance" )
V matke je veľký priemer závitu ešte o niečo väčší.

Závit M4 ma tabuľkový vnútorný priemer 3,242 mm a odporúčaný vrták je 3,2- 3,3mm podla materiálu.

Ak bude vŕtanie 3,4mm a ešte na miestach po pôvodnom závite v "skrabancoch" budú chýbať ďalšie kúsky tak časť závitu skrutky sa nebude dotýkať matky-závitu v zariadeni a tým bude "slabší" hlavne pri namáhaní v osi skrutky. Bude to asi tak, ako by "pracovala" iba polovica plochy závitu.
Fungovať to bude, ale závit bude náchylnejší na strhnutie, hlavne v mäkšom materiáli, ako je hliník a jeho zliatiny. Bude omnoho viacej záležať na presnosti vŕtania i rezani závitu, a pri montáži na "citlivej ruke" pri uťahovaní a počte rozoberaní a skladaní zariadenia.

Dodo

Dňa 29. 5. 2019, o 21:21, ajtservis <info na ajtservis.cz> napísal: