Polarita tantalu

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Květen 29 11:36:42 CEST 2019

No ved kvoli tomu sa maju pri praci s elektronikou pouzivat ochranne
okuliare:
https://i.imgur.com/sEshbm8.jpg

Tantaly, ktore som skusal v zavere diodovym testerom, potom pustali aj v
priepustnom smere. Nie vela, ale urctie viac ako za mladi. Mozno by sa po
case zregenerovali, neviem, zahodil som ich, bol to len pokus. Verim tomu,
ze toto bude silne zavisiet od vyrobcu a konstrukcie. Viem si predstavit
aj to, ze aj ked je ten tantal znaceny ako 6.3V, tak v skutocnosti bol
vyrobeny na vyssie napatie.

Ten divny tvar by mal pomoct s identifikaciou polarity - to, co je strcene
dovnutra hrcky tantalu, je +
https://escies.org/download/webDocumentFile?id=62192 - aj ked samozrejme
ani to nie je iste, napr. ak cinan vezme smd tantal, nejako nanho naletuje
nozicky, a potom ho namoci do nejakej zalievacej hmoty...

wek