Re: Kicad - tak já teda nevim...

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Květen 26 21:52:43 CEST 2019

Jo tak samozřejmě dva monitory mají taky něco do sebe, když jsem na nich dělal, měl jsem třeba na jednom schéma a desku, na druhém DS a IDE. Jedno okno přes celou obrazovku jsem měl naposled za časů kdy 800x600 byla novinka. A u HD formátů je to ještě horší, to mi vůbec nedává smysl. Třeba z datasheetu je pak vidět jen pár řádků obrovských písmen. Jedině že bych ten monitor otočil na výšku – to bylo první co mě napadlo, když jsem poprvé viděl HD monitor.

Jakmile mají být každý jiný, mám s tím psychický problém, přejíždění myši mezi nimi mě velmi irituje. Dva normální se mi na stůl nevejdou, dva krámy nechci. Větší stůl by trčel už moc do prostoru, otáčet ke zdi nechci, abych nedopad jako všichi ostatní, co znám, co maj monitor u zdi a na nose čím dál silnější brýle.

Takže bych se mnohem radši dozvěděl, jak vygenerovat ten BOM, než jak moc super je mít dva monitory.

PH

From: Jan Kuba
Nevím, z jakého důvodu odmítáte dva monitory, určitě z nějakého ano.
Práce s dvěma monitory je pro práci  s  mnoho programy velikým přínosem pro uživatele. Neustálé přepínání , zvětšování a zmenšování nebo posouvání oken
je opruz, kterej zdržuje a komfortu práce nepřidá. Je ale fakt, že kdo si to reálně  nevyzkoušel, nepochopí.
Nějaký horší monitor na náhled schéma je dnes za babku. Já mám monitory 3 ... Pravda , jeden z nich je malý 15"
V mém případě šlo i o místo na stole, ale pak jsem sehnal krásný kloubový mechanismus ( z původně obrazovkového monitoru ) který mi drží druhý monitor  v prostoru nad hlavním.
Ale nedovedu si například představit hromadné třídění , úpravu a výběr fotografií jen s jedním. Potřebuji mít 100 procentní náhled atd...
Lze to suplovat jedním velikým s příslušně velikým rozlišením, ale takový monitor + případná GK je mnohem nákladnější, než mít na stole dva "standardnější" kousky.

Píšu to proto, že tu u mě doma byl občas někdo z fotoklubu, zkusil si takovou práci a do týdne měl na stole o monitor víc.
Aneb, když mám na stole dva monitory, vždycky mohu jeden vypnout. Když mám jen jeden, těžko zapnu ten druhý.
A k Kicadu - p. Buchta píše, že s tím žije, nemá problém.  Mám takový pocit, že spousta lidí si ( obecně ) ty problémy vyrábí třeba tím, že odmítá jisté zvyklosti :-)