jedna cvicna metrologicka

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pátek Květen 17 10:10:48 CEST 2019

tak som sa inspiroval Jaromirovym vynalezom, ku kazdemu z piatich
multimetrov pripojil 8 rucickovych merakov, tie ukazovali hodnotu,
zosnima sa to kamerou, pomocou vypoctoveho clustra sa analyzuje obraz
kazdej rucicky, z toho sa potom vygeneruje jej poloha, to sa spoji do
cisla a to sa vynesie do grafu (urcite to bolo takto nejak :-))

Nechal som od vikendu zbierat data, navyse nam v labaku nefunguje
klimatizacia, takze tam ventilator fuka vzduch z vonku. Na obrazku je
vidiet stabilita referencie a da sa z toho odvodit aj stabilita merakov,
pac vsetky meraju to iste:

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/referencia.png

Vyzera, ze referencia je trochu lepsia ako deklarovanych 2ppm/C,
stabilita merakov je v podobnom rade. Niekedy sa krivky zbiehaju,
inokedy idu paralelne pomerne dlho.

Ako dopadlo slubene meranie u Jana Kubu?? :-)

b.