Re: Nákup 3D tiskárny

per512 per512 na seznam.cz
Pátek Květen 17 09:47:23 CEST 2019

   No,

   tak nevím kdy jste naposledy viděl tiskárnu od Průši, ale mám od
června 2017 Průša i3 MK2 (monolitický rám pro Z pohony, závitové tyče
pro konstrukci rámu X/Y, DVĚ tyče na kterých jezdí heatbed).
   Kupoval jsem tiskárnu hotovou, za "šílené" peníze. To bylo ovšem
hodně relativní, protože od prvního tisku jsem nic neladil, pro forma
jsem si udělal po měsíci vlastní kalibraci, která se nelišila od tovární
a dodnes jí prošly nějaké kilometry PLA, ABS, PET-G, TPE88. Jediné, co
jsem udělal letos v dubnu, bylo to, že jsem vyměnil Y pojezdové tyče a
ložiska za kvalitnější, protože se mi původní zdála už "vychozená".
   Na rozdíl od mnoha známých, kteří si pořídili čínu s jedním profilem,
na kterém jezdí heatbed se u Průši tento nekolíbá, protože jezdí po dvou
tyčích a tiskne a tiskne a tiskne...
   PEI povrch nesprejuji, pouze občas očistím izopropylalkoholem. Teď
budu muset, po 22 měsících provozu vyměnit PEI fólii, protože je už dost
poškrábaná.
   Průšova i3 MK2 mě přesvědčila, že se za levné peníze dá pořídit
prototypová tiskárna metodou kup a tiskni bez laborování, kouzlení a
zaříkávání, které téměř u každého tisku provádění lidé kolem mě, kteří
mají čínu. Někdy chodí tisknout ke mě, pokud to má vypadat...
   A za poslední. Raději podpořím českého člověka, byť dnes jistě
milionáře, který něco dělá tady, než Číňana. Ne, že bych některé věci
taky nenakupoval v Číně, ale...
--

   RtepP