Menice (repro) Harman Kardon

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Květen 16 19:49:35 CEST 2019

S amatérskou implementací jsem se nikde nepotkal a ani netuším, kde
specializované  součástky pořídit. Ale stačí podle mě pořádně googlit.

Rád bych ale  ještě zmínil aspekt, který z výšeuvedeného oblbování člověka
a jeho vnímání zvukové nahrávky může vzniknout.

Moje dcera poslouchá každou chvíli něco jiného - tak jaká je zrovna situace
ve škole, kdo s čím přišel.
Teď to byla skupina Imagine Dragons, ale to je jedno.
Vzhledem k tomu, že  přehrává na už zde zmíněném BT repráčku značky
"Marshall" někdy i hlasitěji a nezřídka u toho má otevřené dveře pokojíku,
vnímání těch skladem mě prostě  nemine.
Možná je to i známý efekt, že člověk něco ( hlavně po ránu ) slyší a je tím
naočkován na celý den. A mě se jedna skladba docela zalíbila.
Až tak, že jsem si ji  stáhnul a poslechnul na mé "obývákové" sestavě.
 No a marně jsem hledal to, co se ozývalo z toho pokojíku mé dcery.  Měl
jsem to naposlouchané z toho BT repráčku a v podání  mé zvukové sestavy to
bylo jiné.
Jiné tak, že se mi to už tolik nelíbilo. Měkké  kulaté basy z BT nahradil
tvrdý zvuk bicích s mnohem "ostřejší" basou  z třípásmových repro beden.

Možná kdybych to původně naposlouchal na té "hi-fi" sestavě v ovývačce, pak
by se mi to nelíbilo z toho BT repráku.  Nevím.
Jisté je, že ta muzika z toho BT je upravená. Neřekl bych přímo zmršená,
ale upravená.

A zjistil jsem i další věc. Nedá se na tom BT repráčku reprodukovat
dechovka. Je to divné, nepřirozené.
 Algoritmy "oblbování" patrně takovou muziku neznají a neumí ji tedy
reprodukovat tak, aby to nebylo poznat, že je to upravené.
Takový klarinet z toho zní velmi nepřirozeně a když hrajou najednou dva,
nebo tři je to přímo katastrofa.
A že dechovku nemusím vůbec.

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

čt 16. 5. 2019 v 14:43 odesílatel Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com>