8.5 miestny multimeter, technologie z pred 30 rokov

balu balu na k-net.fr
Středa Květen 8 13:37:33 CEST 2019

tie moje multimetre by som moc nedaval ako priklad. Dva z nich su uz
starsie (>3 roky) a tri uplne nove.

Tie starsie su uz "vystarnute" a zhoduju sa na 6 zo 7 miest. Tri nove
maju nabehanych len niekolko desiatok hodin. Ukazuju medzi sebou vsetky
rovnako na 6 miest, ale lisia od tych vystarnutych na 6-tom mieste. Je
vidiet, ze stale jemne driftuju, preto som to nechal bezat. Zajtra
urobim novu fotku.

Pokial clovek potrebuje danu presnot je nutne pristroje pravidelne
kalibrovat (to som zatial nerobil) a na pracovisku musi byt stabilna a
pozadovana teplota.

Vysoke rozlisenie je uzitocne napriklad pri merani teploty v
laboratornych podmienkach. RTD cidla menia odpor v rade promile na
stupen celzia, podobne polovodicove cidla vykazuju zmeny v milivoltoch
na stupen nasuperponovanych na niekolkych voltoch.

Dalsia aplikacia je napriklad stabilita napatovej referencie pre
ADC/DAC. 16-bitovy system uz vyzaduje 6 miest. Casto som meral stabilitu
fazoveho zavesu, analogove napatie z detektora fazy dvoch zavesenych
signalov.

Nehovorim o specialnych aplikaciach, ako napriklad regulacia prudu v
magnetoch urychlovaca, ktora sa musi robit s absolutnou presnostou 1ppm
kratkodobo a 5ppm za rok.

Doma neviem naco by sa to dalo pouzit. Mam len kosacku, osvetlenie na
zahrade a elektricky sporak. Tam mi staci vadaska :-) Ale ludia maju
rozne konicky, niekto ma doma zase plne vybavene elektronicke
laboratorium :-)

b.