NAS help

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Úterý Květen 7 16:19:28 CEST 2019

Zdravim,

moje zkusenost z praxe servisaka: nevypinat.
(cca 20 let nazad - ale to jeste samozrejme NAS jako takovy neexistoval, takze spise z praxe pouzivani disku u pocitacu)

U stroju, ktere bezely v trvalem provozu, disky vydrzely opravdu neskutecne dlouho oproti strojum, ktere se casto vypinaly / zapinaly (treba z duvodu setreni el. energie).
U tech druhych jednak casteji odchazely disky, ale i jine komponenty (asi v dusledku napetovych a proudovych narazu).

Dale u novys OS jako prvni jsem vzdy zakazoval uspavani disku - to neustale zastaovani a znovurozbehavani taky neni moc dobry pro mechaniky.

Treba ted doma mi prakticky vice nez 8 let bezi NB acer (snad nejlevnejsi model) v rezimu 24/7.
Jeho disk jsem menil po 4 letech za SSD (ale nebyl s nim problem - jenom pro zrychleni systemu).

:)

  Sam