NAS help

per512 per512 na seznam.cz
Pondělí Květen 6 21:45:48 CEST 2019


   Na Synology funguje poměrně velmi dobře technická podpora, stačí tam 
napsat. V Dusseldorfu je poměrně silná česko/slovenská skupina jak 
obchodníků, tak i techniků.
   Mnoho věcí je hotových ve formě video návodů v češtině/slovenštině, 
stačí pohledat...
--

   RtepP

Dne 6.5.2019 v 8:26 iko napsal(a):
> Islo o nejaky dvojdiskovy DS212j.
> Zdochol jeden disk tak, ze sa vobec nehlasil na kabli. Na ping reagoval,
> na web, telnet, ssh ani nic viac nereagoval. Obcas sa podarilo dostat na
> prihlasovaciu obrazovku, ale prihlasit uz sa nedalo. Vyzeralo to, ze
> nemal cas, bol asi brutalne spomaleny. Po vymene disku uz to slo
> normalne a rebuidlo sa pole na pokyn.
> 
> Problem bol v tom, ze NASko bolo daleko, clovek nevedel co s nim,
> nevedel aky je problem, nerozumel sa v tom.
> 
> NASko bolo pravidelne aktualizovane.
> 
> On 5/5/19 9:12 PM, per512 wrote:
>>    Můžu mít dotaz?
>>    Který typ Synology NAS Vám chcípnul?
>>
>>    Spravuji, včetně vlastních 3 ks Synologin od DS4xx až po DS18XX
>> (osazená kapacita u jednoho 48TB), cca 30 kusů, nejstarší jsou dvě z
>> roku 2008 a za tu dobu mi odešly dva kusy na selhání základní desky a
>> X-disků. V provozu 24/7.
>>    Vždy BEZ ztráty dat :-)
>>    Po výměně (byly v záruce) stačilo nasázet disky a do 15min se jelo
>> dále. A pokud odešel disk, tak to Synology signalizuje sama i via mail a
>> taktéž vždy stačilo vyměnit disk a spustit rebuild pole. Dnes řeším přes
>> Hot-Spare.
>>    Synology používá jako FS ext4 nebo BTRFS bez prasáren, aspoň co vím,
>> neb je to čitelné i jinde. Vyzkoušeno před lety...
>>    Kdysi jsem stavěl servery, ale Synology to řeší za mě - !PROPAGACE! :-)
>> -- 
>>
>>    RtepP
>>
>>
>>
>>
>> Dne 5.5.2019 v 20:34 iko napsal(a):
>>> Pri NASe clovek nikdy nevie. Mne pri umrtveni jedneho disku z RAIDu1
>>> NASko ani nechcelo nabootovat. Synology. Neverim im.
>>>
>>> Dňa 5. mája 2019 20:29:44 SELČ používateľ Petr Simek <psimek na jcu.cz>
>>> napísal:
>>>
>>>      On Sun, 5 May 2019, AZe wrote:
>>>
>>>          Disk jsem objednal, opět se při přihlašování potvrdilo, že jde o
>>>          probém s
>>>          diskem č.3, tak uvidíme. Nicméně vše, co má pro mne hodnotu,
>>>          nakopíruji na
>>>
>>>
>>>      Divne je ze z toho nejdou cist soubory - raid5 by vypadek jednoho
>>>      disku nemel znefunkcnit.
>>>
>>>
>>>          aze
>>>
>>>
>>>     
>>> *------------------------------------------------------------------------*
>>>
>>>      |                          Petr Simek   APS
>>> JU                           |
>>>      |
>>> psimek na jcu.cz                              |
>>>     
>>> *------------------------------------------------------------------------*
>>>
>>>
>>>
>>> -- 
>>> Odoslané z môjho Android zariadenia prostredníctvom K-9 Mail. Prosím,
>>> ospravedlňte moju stručnosť.
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 


Další informace o konferenci Hw-list