Starnuti feritu

Neděle Květen 5 19:36:13 CEST 2019

No on to především není ferit. Micrometals dělá jádra z práškového
železa (a dalších kovů) spojené nějakým plnivem. Pamětníci znají
ferokartová jádra ještě před tím, než byly ferity. Takže mohu spekulovat
- rekrystalizace železa? Oxidace kyslíkem vázaným v tom plnivu? U toho
starého programu pro výpočet cívek, co se ještě ztahoval, zobrazovali
podle zatížení jádra graf nárůstu teploty v průběhu stárnutí.
Anděl