Re: polarizace VKV vysílačů

Neděle Květen 5 18:43:04 CEST 2019

Já jsem naopak myslel, že doba výsuvných antén kolmo nahoru z blatníku v autech už
skončila :-)

Auta co nám stojí pod oknem mají cca z poloviny anténu šikmo (kombinace s anténou
pro mobil? Krátkej prut omotanej spirálou něčeho tenčího). Anténa je vzadu na
střeše, úhel stejný, okometricky přesně 45°.

Ze zbylé poloviny ji má polovina skoro vodorovně (anténa je naopak vepředu), zbytek
neviditelnou. Tak jak to je? Vzadu jsou aby byly co nejdál od případného zdroje
rušení? A když je 45°, tak je to horizontální nebo vertikální polarizace?

D.O.