NAS help

Martin Hanek martin na hanek.net
Neděle Květen 5 18:04:58 CEST 2019


Do jineho NASu urcite ne. Zkuste vymenit ten disk 3, jestli nabidne 
obnovu. Pripadne data vycist na nejakem Linuxu, pokud je na discich EXT4:
https://forum.root.cz/index.php?topic=21139.msg310449

Martin Hanek

Dne 5. 5. 2019 v 9:30 AZe napsal(a):
> Zdravím. NAS Zyxel 540, RAID5, 4 disky WD30EFRX . Přejmě po výpadku 
> sítě nastaly problémy s připojením, resp. s přístupem.
> NAS se v síti najde, přes NAS Starter Utility se najdou sdílené složky 
> admin/music/photo/video. Dají se i otevřít, jsou v nich adresáře a 
> soubory, ale ty nejdou číst ani kopírovat. Někdy se naopak objeví stav 
> okna “Složka je prázdná”. Po jednom úspěšném přihlášení přes webové 
> rozhraní se objevila hláška “Pole RAID je v degradovaném stavu” s 
> doporučením provést jako Správce opravu.
> NAS je v režimu  “Stav snížené výkonnosti” s obrázkem a popisem, že 
> podezřelým je disk č. 3 a s možností opravy svazku. To jsem provedl, 
> ale nic se nezměnilo, nicméně jsem objednal nový disk.
> Nové otevření webové stránky ukazuje už jen varování “Stav snížené 
> výkonnosti” bez nabídky opravy.
> Okno “Pevný disk” pak u 3 disků píše RAID5, u podezřelého č.3  “disk 
> rychlé zálohy”.
> Jaký postup zvolit?  Nemáte s podobným jevem zkušenosti? Jako první 
> krok asi osadit nový disk. Nerad bych přišel o data.
> Může být zrada v samotném NASu. Co se stane, kdyby se disky přendaly 
> do jiného stejného NASu?
> aze
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list