polarizace VKV vysílačů

Neděle Květen 5 10:16:11 CEST 2019

Countryradio má vertikální polarizaci, to jsem věděl už dávno. Tehdy to
vysvětlovali tím, že vertikál lépe hraje na autorádiích. Myslel jsem, že
countryradio je v tomhle trochu exot. Teď jsem si našel seznam VKV
vysílačů  https://www.parabola.cz/vysilace/cz/fm/ a nejen že většina
soukromých rádií má vertikální polarizaci, ale skoro polovina
veřejnoprávních. Hlavně těch menších. Při tom antény na střechách (i ta
moje) jsou horizontální. Vertikální polarizace je nějaká nová móda?
Někde, třeba ČRO2 Praha 91,2 a pár dalších, mají uvedenou polarizaci M
(asi mix? kruhovou?)

To snad abych si na střeše přendal anténu.

Anděl

---