LEDky ve Stromovce

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Březen 31 20:06:29 CEST 2019

Je fakt, že svítily barvou, která by byla v noci rozhodně lepší na dálnici
než v parku (ale CRI se sodíkovkama rozhodně nezlepšilo:-) Ovšem dobré CRI
bych asi u veřejného osvětlení dal na poslední místo).

Rozhodně tam ale nevracely staré, protože se z větší části jedná o zcela
nově vybudované osvětlení.

A ty nový sodíkovky maj o dost horší optické parametry, než LEDky a mám
dojem, že i než starý sodíkovky (část teď vypadá tak, že z jedné strany
cesty jsou staré lampy a z druhé nové, tak někdy večer porovnám), Na těch
LEDkách se mi líbilo, že cesta je dost rovnoměrně osvětlená. Ty sodíkovky
dělaj pod každou lampou světlej flek a mezi tím tmu.

Možná si objednali LEDky bez modré složky a tohle je kompromisní řešení
reklamace, když je nedostali.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Vláďa Anděl
Můj odhad - po tom, co se s velkou slávou a s velkýma dotacema dávaly do
veřejného osvětlení ledky s kvalitou světla "street" - neutrální až
studená bílá, CRI 70, hlavně aby to hodně svítilo, je teď velká kampaň
(a dotace) na výměnu ledek za teple bílé (2400 až 2700K) a aby to
svítilo pokud možno jen tam kam má a pokud možno málo. Protože modrá
složka v noci vadí lidem i zvířatům. Tak třeba někdo jen oprášil
sodíkovky, co je před tím sundali :-) a asi udělal dobře.