diody kolem AMS1117

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Březen 31 12:38:13 CEST 2019

V podstatě to bude fungovat u jakéhokoliv třívývodového stabilizátoru.
Otázka je, jak dalece ty diody ovlivní kvalitu výstupního stabilizovaného
napětí.
Dioda na výstupu samozřejmě způsobí úbytek, ale závislý na odebíraném
proudu.

Dioda do ADJ vývodu proti zemi také není úplně "in", neboť tam sice
většinou prochází stejný proud, ale uplatní se například teplotní závislost.
ale bude  o řády menší, než nestabilita vlivem úbytku na  výstupní diodě v
závislosti na odebíraném proudu.
Navíc proudy tekoucí tímto ADJ vývodem se můžou u různých typů
stabilizátorů lišit a dioda způsobí jiný posun..

Pokud chci z nějakého důvodu posunout výstupní napětí směrem nahoru, je
"čistější" řešení to v příloze.  A lze umístit výstupní diodu ještě před
ten dělič tak , jak je červeně  naznačeno v obrázku.
Samozřejmě pokud to obvodové poměry dovolují a nevadí případný proud
tekoucí zpět do děliče v případě, že se na výstupu objeví cizí napětí.