UBNT Nanostation 2 - vypnutí konsole na ttyS0

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Sobota Březen 30 18:51:58 CET 2019

Zdravím,

potřeboval bych k Nanostation 2 připojit přes seriový port zařízení a
mít možnost na nanostation sledovat telemetrii z toho zařízení která
přichází po seriovém portu.

Mám to rozložené na stole, Nanostation má seriový port i dokonce
zapájený hřebínek.  takže propojení je dílem okamžiku.  Problém je však
v tom, že na seriovém portu sedí konsole (getty) a nedaří se mi ho
zbavit.  Nepotřebuji to zkonfigurovat natrvalo, stačí mi, když se
přihlásím, "zabiju getty" a  navážu komunikaci se zařízením sedícím na
seriovém portu.

Zkoušel jsem:

- jen tak zabít getty, hned se restartne znovu (pochopitelně)

- otevřít /etc/inittab a zakomentovat řádek:
"ttyS0::askfirst:/sbin/getty -L ttyS0 9600 vt100", následně init q a
kill getty. Opět se potvora zase spustí.

- změnit řádek  a getty poslat na jiný port - nijak se to neprojeví.

Zřejmě je to ještě nějak jinak. Jestli jsem to správně pochopil, tak se
konfigurační soubory generují za letu pomocí skriptu linuxrc. Ten je
však pouze ro  a nemůžu zakomentovat ten řádek co pak spadne do inittabu.

Nemám velkou zkušenost s embedded  linuxem, takže nevím jak na to.

Ví někdo jak na to?

Díky

Petr