RE: monitorovací zařízení a CLOUD - jak na to?

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Úterý Březen 19 10:44:13 CET 2019

Já vím, že cloud je dost neurčité označení, ale není cloud právě to, že vám někdo ty služby poskytne (obvykle za úplatu)? Vlastní server je pak prostě vlastní server a na něm nainstalováný nějaký obslužný software, ale určitě bych to neoznačoval jako cloud.
S vlastním serverem moc neporadím, já ho akorát používám na zobrazení teplot ze všech čidel, ale neřídím je nijak. I když bych si dovedl představit, že si čidlo bude stahovat obsah nějakých souborů, kde budou hodnoty, které si pak čidlo nastaví. Pak je to prostě jenom Apache nebo jiný oblíbený web server a chvíle psaní v PHP, aby to zapisovalo do souborů příslušné hodnoty. Respektive samozřejmě to nemusí být soubory, ale hodnoty v DB, pak záleží na složitosti a chuti tomu věnovat čas. Případně by šlo určitě komunikovat nějak lépe než přes http, ale zas tak moc času jsem tomu nikdy nevěnoval, mně stačí, že na každém čidlu běží web server, který poskytuje hodnoty z čidla a normální server si pak ty hodnoty zpracuje (v podstatě jenom zobrazí v učesané formě). Ukládal jsem i historii teplot do DB, ale měl jsem v tom chyby, tak jsem to odložil na neurčito... :-)