Programovani ARM, bylo prepinani seriovek

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Březen 13 21:56:32 CET 2019

Pánové kam tohle povede ?
A u software je to ještě horší. Včera jsem kompiloval Qt pro
webassembly, podle tutoriálu by to mělo být bez problémů. Dobře.
Stáhnete z gitu cca 5GB archiv, pustíte překlad a můžete jít spát. Ráno
zaflikujete první chybu, spustíte překlad, za 2 hodiny doběhne v
pořádku. Ale nefunguje to. Po dni pátrání zaflikujete druhou chybu,
tentokrát už je to v pořádku. Sice si nejste jistý, zda je to opraveno
korektně, ale alespoň to něco dělá.
Když se kouknete jaký typ chyb to je, zjistíte, že jsou to prostě jen
nekonzistence, kdy někdo něco přidá, funguje mu to, tak to nechá být. To
nemá smysl někam reportovat. Než se tím začne někdo zabývat, bude tam
několik dalších chyb podobného charakteru. Takovýto moloch asi nejde
udržet v konzistentním stavu. Je spíš malý zázrak, že to vůbec něco dělá.

Podle mého skromného mínění bude muset v IT nastat nějaká fáze
zjednodušování, jinak to skončí katastrofou. A myslím, že to platí např.
i pro právní systém a asi i jiné obory.

Mrazík