Programovani ARM, bylo prepinani seriovek

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Březen 13 15:25:16 CET 2019

Já teda konkrétně stm32f103 používám právě s tím Arduino IDE (zvykl jsem si,
oni ho poslední dobou celkem vylepšili) s podporou stm32duino a nestěžuju
si. Low level je v tom naimportovaný z Cube - teď si v tom dělám teda první
větší projekt a kromě toho, že se asi nevejdu do flash (mám desku s 103C8,
až se nevejdu, vyměním za CB nebo VE - kdo vymýšlel tohle značení, tomu bych
s chutí ukroutil palce na nohou), tak dobrý. Ale já nejsem céčkař a
arduinovské podivnosti mi nezpůsobují kopřivku - už jen proto, že obvykle
nepoznám, že je to arduinovská podivnost... (ale odpory k LEDkám používám a
signály nesčítám natvrdo :) )

Podpora v stm32duino je prakticky pro všechno, co jsem schopnej koupit jako
devkit - snad všechna Nuclea, čínské desky F1 a F4 a tak podobně. Výhoda je
opět v poměrně velké komunitě (a docela slušné kompatibilitě s arduinovskými
knihovnami pro různé senzory, disple atd.), nevýhoda v tom, že je místama
lepší si kousek kódu napsat sám, rychleji a na míru. Nahrávat se to dá přes
bootloader via USB nebo přes ST-Link nebo přes asi pět dalších variant.

Každopádně zatím spokojenost (jo, já vím, jsem spíš lepič než programátor :)

Pavel Kutina