Programovani ARM, bylo prepinani seriovek

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Březen 13 15:08:58 CET 2019

V textu

Dne 13. 03. 19 v 11:43 Petr Zahradník napsal(a):
> Mimochodem, když jsme u těch ARMů třeba od ST. V čem je programuješ,
> když se nebudeme bavit o Arduinu?

Pokud to nechcete studovat víc do hloubky, tak tohle může být právě ta
nejsnazší cesta. Nevím, proč si ji chcete uzavírat.

> Já jsem se na ně tuhle tak lehce
> koukal. První, co mě zarazilo, tak to byla nedostupnost některých řad
> mikrokontrolérů samostatně – tedy demo deska byla, ale obvod samotný
> sehnat byl problém.

> A druhé, co mě zarazilo, že nemají žádné kompletní
> IDE, které by obsahovalo všechno včetně kompilátoru a debuggeru. Použil
> jsem STM32CubeMX, který připravil soubory, a pak TrueSTUDIO, které to
> mělo zkompilovat. Ale nějak se to nepovedlo, ani příklad. Děláš to také
> takhle, nebo nějak jinak?
>
> Petr Zahradník, počítačový expert

Asi to není tak jednoduché. Jen těch modelů od ST je tolik, že se v tom
ztrácím. A zřejmě se v tom ztrácí i to ST. Překladačů pro platformu ARM
je také hodně - namátkou IAR, Keil (ARM), gcc, clang a kdoví co ještě.
Když ve firemním IDE použijete jeden, naštvete ty, co používají jiný,
když to uděláte pro všechny (a ST to má pro ty hlavní uděláno), bude z
toho nepřehledný moloch.
Pak zbývá ta obtížnější cesta - naučit se jak to funguje. Věřte, že
pokud to uděláte, zjistíte, že na tom zase tak moc složitého není. V
mnohém jsou ty ARMy na programování jednodušší než mnohý 8-bit. A
protože  obsluha periferií je většinou jen malou částí projektu, poznáte
výhody 32-bitové architektury a zpátky se vám už nebude chtít vracet.

Mrazík