[OT:] Energie v gumovem svazku

Tomáš Halabala hwnews na regulace.org
Úterý Březen 12 22:35:46 CET 2019

Nooo to je taky velmi zajímavá otázečka. Už nebudu mít čas na ni
reagovat, ale ještě v krátkosti k té baterce.
Člověk jak nad tím čím dál víc přemýšlí, chtěl jsem napsat pozor na tu
baterii, že tam může být klidně celková energie nabité baterie nižší než
u vybité. Energie se tam při nabíjení spotřebovává k přetváření v něco
jiného. A třeba tu ani nelze použít deltaE a vypočítat z toho deltaM,
protože těch dějů je tam mnoho. Minimálně velmi nezanedbatelné ztráty,
při kterých "komunikuje" baterka i se svým okolím.
Chtěl jsem napsat, že by to šlo aplikovat spíše na kondenzátor, protože
tam je to podobně jako s tou gumičkou, jen od sebe odtahujeme částice,
které byly původně u sebe a tak vzniká náboj. Čili i zde se mění
relativistická hmotnost. No a pokračováním při zamýšlení nad těmi
procesy v baterii, vlastně i ta baterie funguje na principu oddělování
částic od sebe a zase spojování. Takže ono je to opravdu všechno o těch
silách. Jak v kondenzátoru, tak v baterce při nabíjení uvnitř "jenom"
natahujeme triliony malých gumiček.

Dobrou noc!
Tomáš Halabala