ZENIT v elektronike 2019 zhrnutie

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Březen 11 20:44:43 CET 2019

Nojo, jenomze dnesni doba vychovava spickove programatory, kteri chteji i
predradny odpor k LED resit softwerem.
Vidim to okolo sebe, dnesni studenti strednich odbornych skol  ( ne vsichni
)  nemaji zakladni technicke navyky a znalosti ale umi perfektne s Arduinem.

A jestli chce nekdo  poskladat samoriditelne auto, musi mit komplexni
prehled. O vsem, co s tim problemem souvisi.
Tedy  musi znat napriklad i  funkci toho  rele  a problematiku okolo toho.

Nakonec ten softwer se pocas zivotnosti toho auta bude vyvijet , menit a
upgradovat. Chyby softweru pujdou levně opravit.
Ale HW zustane tak, jak to vyjelo z fabriky a uz s tim tezko  nekdo neco
udela. Nebo udela, ale velmi draho. ( svolavaci akce ... )
Mimochodem samoriditelne auto mi neprijde ani nahodou jako svetly zitrek.
Vsichni budou tupe cumet pred sebe, nebo v horsim pripade spat pocas
premistovani.

Co se tyce Zenitu, me se ta konstrukce hodin libila. Kdyz na to schema
kouknu a mam jakysi prehled o funkcich jednotlivych soucastek , mohu v tom
cist jako v knize.
Je to vtipne resene, pri ozivovani se na tom da merit, testovat..neco se
naucit.

Umim si to predstavit cele s jedinou atmegou, ale co mi rekne pohled na
schema takovych hodin? A co tem soutezicim? Krabicka a od toho draty k
budikum.
A kdyz budou soutezici ladit program v procesoru, simulovat, nic moc se o
hardweru nenauci. A k pochopeni napriklad   funkci delicky, nebo  citace
impulzu v programu by melo predchazet nastudovani hardwerove verze ve forme
samostatneho obvodu s danou pravdivostni tabulkou.