ZENIT v elektronike 2019 zhrnutie

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Březen 11 09:51:54 CET 2019

Vyborna otazka.

Skor asi tak 10-20 ohm, ak sa daju 2 LEDky seriovo na jeden vystup. On ten
arduio-style 0R tiez z niecoho prameni (aj ked tam skor z nedorozumenia,
kedze ten seriovy odpor v povodnej verzii pre jeden pin tam bol - uz sme
to tu rozoberali).

Pripomenulo mi to casy, ked sme robili LEDkove displeje, ako vela sme sa
naucili o roznych nechutnych vlastnostiach nielen tych 74xx (vtedy
konkretne LS), ale aj vykonovych darlingtonoch, o zasadnom rozdiele medzi
typ. a max. Vth u vykonovych mosfetov, o vyzname posledneho pismenka v
oznaceni, co vsetko a ako velmi sa meni s teplotou a s presnostou
zdrojov...

Inak toto plati u mnohych otazok. Je velmi tazke v elektrotechnike polozit
taku otazku, ktora nie je uplne trivialna, ale ma dostatocne jednoznacnu
odpoved, bez toho, aby sa pri blizsom skrutiniu neukazalo, ze k tej
odpovedi patri aj pomerne velke mnozstvo "ale". Takze k tej sutazi by
potom mohol patrit taky zaverecny seminar "blizsich pohladov". Napriklad
ta diskutovana otazka toho HVDC vedenia, tiez by ma zaujimalo, ako to
presne je, najma s ohladom na krokove napatie ak by vypadla niektora z
"faz" (toto som si totiz cital v suvislosti s kanadskymi HVDC vedeniami,
ze to *je* prakticky problem, a ze kvoli tomu tahaju aj "zemny vodic", aj
ked tensi). Alebo napriklad to odovodnenie v
https://photos.google.com/share/AF1QipMzNGROqMxZF0IHV8Q_yXntf4wSxgGTFRBAUT_BCi7H8lAqSMULURqKeNy9ZiPtjw/photo/AF1QipN9lh9aKdAX0NMRjmyrh6qwTCTQlwa4nR4_abe4?key=N21hMHhzOVFWYjRiMFZYcXdNbkVSQWgteGRHVDNB
Zaujimalo by ma, ci sa podarilo
https://photos.google.com/share/AF1QipMzNGROqMxZF0IHV8Q_yXntf4wSxgGTFRBAUT_BCi7H8lAqSMULURqKeNy9ZiPtjw/photo/AF1QipNhyRYSn9-LlDOvYcYRgSRbyqWbuqv03IqAl3cs?key=N21hMHhzOVFWYjRiMFZYcXdNbkVSQWgteGRHVDNB
rozchodit , tiez ze kolki sa zaoberali trimrovanim, a ci ste zvyhodnili
tych stonanovkarov tym, ze ste im dali dostatocne presne stonanovky, alebo
take tie klasicke co maju aj pri nizkom napati asi 80nF.

Mozno by sa taky "after-party seminar" dal zorganizovat prave formou fora,
ci uz mailoveho alebo BBSoviteho.

Ale ano, cely ten Zenit je obdivuhodna praca, to je nepopieratelne.

wek

PS. A ze ste im nedovolili to mcu... to by si, Dano, este mal zvazit, ked
uz sme v 21. storoci...