3D - program pro nivelaci 3D tiskárny s fw Repetier

Jan Průha jan.pruha na volny.cz
Neděle Březen 10 17:26:50 CET 2019

Ahoj vespolek,

před časem jsem se zmínil, že uvažuju o napsání programu pro nivelaci
tiskárny pomocí senzoru.

Jelikož počasí dnes bylo podobné aktivitě nakloněno, tak se tedy stalo.

Screenshoty zde: https://photos.app.goo.gl/4dqbpdywuZG6J5yq6

Funguje to následovně:

V prvním kroku dám pod senzor vodováhu (musí být kovová) a nechám změřit
výšku konců. Pokud se liší, otočím levým nebo pravým krokáčem pro osu Z
a zkusím znovu, dokud není odchylka v přijatelné toleranci.

Ve druhém kroku nechám změřit výšku stolku v rozích. Levý přední beru
jako referenční. Zobrazí se mi absolutní výška a rozdíl proti levému
přednímu rohu. Otáčením šroubků stolku donastavím výšku a měření
opakuji, dokud nejsou všechny rohy také v přijatelné toleranci. Pak už
jenom doladím celkovou výšku centrálním dorazem osy Z.

Vyzkoušel jsem to na svojí tiskárně s firmware Repetier 0.92.9 a funguje
to dobře.

Napsané je to v .NET pod frameworkem 4.0.

Kdyby měl někdo zájem to vyzkoušet, rád pošlu přes Úschovnu.

Honza