Pajka PbSn

Milan B. milan na bastl.sk
Pátek Březen 8 23:20:39 CET 2019

Aby sme tým číňanom úplne nekrivdili:

Tiež som si objednal spájku z číny. Keďže som mal pomerne dobrú
skúsenosť s pastami značky Mechanic, objednal som si na skúšku spájku
tejže značky, konkrétne 0,5mm toto:
https://www.aliexpress.com/item/MECHANIC-Rosin-Core-Solder-Wire-55g-Sn63-Pb37-0-3-0-4-0-5-0-6/32950185867.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dXKAl6S

Dnes dorazila, tak som urobil test s piatimi spájami čo tu mám: 2x
nejaká staršia čínska, nejaká čínska údajne bezolovnatá, spájka kúpena
pred mnohými rokmi v SOS (ktorú bežne používam) a tento Mechanic.

Testy boli pri dvoch teplotách. Pri vyššej - ryska na 350 - vlastne
nejako fungovali všetky. Prvé tri menované boli trochu neochotné a
ostali po stuhnutí matné, spájka z SOS a Mechanic sú pekne lesklé,
nevidieť medzi nimi rozdiel.

Pri nižšej teplote - ryska na 300 - to bezolovnatá zvládla len tak-tak,
staršie čínske sa už len tak machlili. Spájka z SOS a nový Mechanic bez
problémov.

Zajtra to skúsim to nafotiť.

Je to len ako tip na spájku z číny. Možno by ju mohol odskúšať a
okomentovať niekto, kto sa spálkovaním živí, prospech by z toho mali všetci.

-m-