] Energie v gumovem svazku

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Březen 7 20:23:22 CET 2019

To je vskutku zajímavý pohled na problém. Máte k tomu nějaký zdroj ?
Zatím co jsem našel, tak to všichni počítají z lagranžiánu v
Schwarzschildově metrice.
Ale pravdou je, že když víte co má nakonec vyjít za výsledek, tak se
obvykle nějaký postup najde. Tak se dá odvodit Schwarzschildova metrika
jen s pomocí speciální relativity a konec konců za určitých předpokladů
vychází "poloměr" Schwarzschildovy černé díry stejný jako v Newtonovské
mechanice. Jen je tam drobný problém - co tím "poloměrem" vlastně myslíme.

Mrazík