transformator temperature class

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Březen 7 13:17:10 CET 2019

On Thu, 7 Mar 2019, Miroslav Mraz wrote:

> Ano, je to tak. Malé transformátory se zpravidla navrhují na nominální
> zatížení, protože to optimalizuje náklady. Proto se bez zátěže přesycuje
> jádro a tím ty ztráty.

To se mi moc nezda - magnetizacni proud zavisi od napajeciho napeti
a se zatezi se nemeni. Leda ze pri zatezi dojde vlivem velkeho
odporu primarniho vinuti ke snizeni napeti a tim omezeni mag. proudu.
Ale pak zase vzrostou ztraty vlivem zateze. Proste neverim tomu ze
by trafo bez zateze melo topit vic nez se zatezi...