transformator temperature class

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Březen 7 08:54:19 CET 2019

On Thu, 7 Mar 2019, Zuffa Jan wrote:

> To vypada, ako keby v tom trafe bola natvrdo pripojena nejaka zenerka,
> ktora pali vsetko co je navyse. Mozno ako aj ochrana proti prepetiu.
> Od nej sa trafo potom hreje. Stalo by to za rozborku
>
> j.

:-))) Zkuste da do primaru do serie odpor a merit na nem prubeh
magnetizacniho proudu. Vsadim se ze tam bude sinusovka a na ni
pekne spicky. Pokud se setri a na trafo se da malo zavitu, tak se
magnetizace B dostava pri vetsim napeti (spousta lidi ma v zasuvce
~240V) do te zakulacene casti B-H krivky a tam prudce roste H a tim
taky magnetizacni proud jehoz mocnina zpusobuje ztraty ve vinuti.

Staci jit s napajecim napetim niz aby se tam nedostaval a trafo
prestane topit naprazdno.