3D tisk zastudena

Kutina Pavel Pavel.Kutina na elvia.cz
Středa Červen 26 17:11:18 CEST 2019

Pokud vím, je to celkem oblíbená představa a pár firem to zkouší (a hlavně na to zkouší ulovit zákazníky). Jen to nefutrujou acetonem, ale vodou, a netisknou z ABS, ale betonu 😊

Mám dojem, že tekuté ABS bude tuhnout docela dost dlouho na to, aby se člověk dostal k výsledku v ještě geologicky krátkém čase. Navíc kašovité ABS tuhne docela dlouho, tekuté ABS se zase dost rychle rozuteče (míněno tedy roztok ABS v rozpouštědle). Tudy cesta asi nevede. - to by chtělo nějak jinak, třeba tisknout kapkami UV lepidla - ale pak se to docela přibližuje SLA technologii při spojení nevýhod obou technik, nebude to mít přesnost SLA a bude to trvat stejně dlouho, ne-li déle, než FDM.

Pavel Kutina

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: Wednesday, June 26, 2019 3:40 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: 3D tisk zastudena

Nevi nekdo o odkazu, kde by se zkousel tisk napr. ABS rozpustenym v acetonu? Uz me stve neustaly boj s tepelnou deformaci zejmena ABS, odlepovani od podlozky... Proste nejaka bandaska s hustou tekutinou, ktera by se vytlacovala tryskou stejne jako roztaveny material a misto taveni by se to k sobe lepilo.

Prijde mi, ze krome rozmerove stability by to mohlo mit i vetsi pevnost, daly by se tisknout libovolne male vrstvy, na druhou stranu by to bylo asi pomalejsi aby vyrobek stihal tuhnout. A samozrejme by to vic smrdelo ;-)