více UART na PIC18F66K42 + mikroPascal

Radek Koutský radek.koutsky na gmail.com
Úterý Červen 25 23:21:55 CEST 2019

Zdravím,

Neřešil jste prosím někdo s tímto MCU zapojení a provoz více UART periferií
v mikroPascal?

Mám následující situaci:

Jeden UART obsluhuje RF modul

Druhý UART obsluhuje klasický RS232 s PC portem

V mikroPascal je nadefinováno:

UARTx_Write_Text(string) tedy lze použít UART1, UART2 apod. a odešle skrze
něj příslušný řetězec

UARTx_Write(char) opět UART1, UART2 apod. a odešle skrze něj jeden znak

Když mám aktivní pouze UART1, tak fungují obě procedury v pořádku, když mám
nadefinové UART1 a UART2, tak UARTx_Write(char) funguje naprosto bez
problému, ovšem při použití UARTx_Write_Text(string) se to chová velmi
divně, neb mi to namísto UART1 pošle na UART2 a nevím proč. U jiných MCU s
tím problém nemám, toto je v podstatě první situace, kterou takto řeším.

Neměl někdo prosím tu čest se potkat s tímto problémem u stejného MCU, nebo
s jiným MCU, ale se stejným výsledkem?

Domnívám se, že je chyba v mikroPascal definicích, protože když si napíši
vlastní rutinu pro ovládání UART, tak to funguje, ale říkám si proč nevyužít
těch implementovaných, když už tam jsou.tak to řeším jen ze zajímavosti,
zdali to někdo nepotkal.

Radek Koutský