Ionizator do bazenu

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Červen 20 15:12:06 CEST 2019

Ta sklena trubka tam bola ako dielektrikum alebo ako
ciastocny izolant pre vytvorenie rovnomerneho vyboja?
Kedze ozon vznika pri vyboji, prichadza mi ta druha moznost ako spravna

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vladimír
Sent: 20. júna 2019 13:32
To: HW-news
Subject: Re[2]: Ionizator do bazenu

V akvaristice se tyto věci používají dlouho a běžně. Roztok síranu měďnatého, samozřejmě v koncentraci, která už hubí řasy, ale ještě přežijí vyšší rostliny a ryby. O ionizaci nevím, ale ozón se používá také dlouho k desinfekci vody, stejně tak UV lampy.
Dnes je toho na trhu spousta, dřív jsme si generátor ozónu vyráběli.
Trafo 230V/2000V, kus skleněné trubice ze žářivky do které se vsunula CU fólie propíchaná jehlou. Stejná fólie se namotala z vnější strany a celé se to zaizolovalo. Do trubky se z každá strany vlepila trubička na přívod a odvod vzduchu z kompresoru, fólie se připojily na ty 2kV, a přes vzduchovací kamínek se to vhánělo do vody. Smrdělo to jak po bouřce, takže ten ozón z toho fakt lezl.
Nebo se desinfikovalo UV lampou, tedy rtuťovou výbojkou umístěnou u trubky, kterou protékala voda.
Pokud vím, oboje se ve velkém používá ve vodárnách právě místo chlóru.

VN