HE3DA

Čtvrtek Červen 6 12:32:27 CEST 2019

Překvapuje mě, že když už se dělá měření v autorizované zkušebně, neměří
se to podle norem, ale podle nějakých zadaných podmínek.

Když se ve Feraku měří životnost NiCd baterek, až do 500 až 1000 cyklů
(podle složení hmoty - podle toho kdy byla baterka vyrobena) je tam
obvykle malý nárůst kapacity (vliv formování při cyklech) a pak teprv je
tam patrný nějaký pokles. Po 1000 cyklech byl ještě pokles kapacity
zanedbatelný (pár %). U baterek LiFePO4 se uvádí životnost snad okolo
6000 cyklů. Tady to padá po 50 cyklech a jak to bucde vypadat po těch
1000, asi nic moc. Takže spíš než na cyklický provoz bych to viděl na
nějaký záložní zdroj, který bude potřeba jednou za čas. Nějaká UPS, kde
se teď úspěšně používají poměrně levné Pb gelovky.

Takže až uvidíme tu cenu.
Anděl