Re: RE: problémy s Enikou

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Úterý Červen 4 17:10:39 CEST 2019

Zdravim,

presne tak: zvolit si cilovou skupinu a zbytek je okrajoiva zalezitost.

jinak jsem taky (cca 5 let nazad) delal par eci s responsive designem
nejvetsi problem bylo vysvetlit zadavateli i webdizajnerovi, ze 'responsive' neznamena vzit sablonu pro mobil a zvetsit ho na 27'' monitor.
to bylo snad 75% prace jim ukazat, ze proste kazdy typ zarizeni si potahne SVOJI (unikatni) sablonu.
chtelo to peclivou pripravu, nahvrhy, ladeni - ale pak to byla parada.

jenomze dnes jde o to, aby to bylo hlavne rychle, at se na to 'hezky' kouka pri prezentaci
a co je hezciho, nez velke obrazky, par pismenek a hromady vyskakovacich okenek?
velka obrazovka plna titernych pismenek a cisel serazenych do tabulek s par pidiobrazkami?
kdo se na to ma na tom projektoru koukat?

podruhe bych se do toho s takovym managementem v zadech opravdu poustet nechtel.

--------------------------
Sam
--------------------------

Sent: Tuesday, June 04, 2019 at 4:58 PM
From: "Kutina Pavel" <Pavel.Kutina na elvia.cz>
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: problémy s Enikou

Ano, „modern responsive design“ byl jeden z důvodů, proč jsem seknul s webařinou – zákazníci to chtěli, ale já to fakt nechtěl dělat –
přesně co popisujete, obrázek přes půl monitoru a k tomu jeden nadpis, všechno ostatní se někam odněkud vytahuje, roluje, hlavně aby to v telefonu vypadalo hezky...

Otázkou je, kolik návštěv, co si slušně udělaný web nedokáže prohlédnout na telefonu (třeba za cenu zoomu), si něco koupí. Nákupčí obvykle nebrouzdá na iphonu - ano,
uznávám, jsou obory, kde se cílová skupina orientuje především na telefonech, ale těm jsem se vyhýbal už jenom z principu.

Takže za mne – web napsat tak, aby co nejlíp vypadal (a obsluhoval se) na monitoru, s tím, že na mobilních klientech musí jít zobrazit, aniž by se rozsypal design.

Pavel Kutina