Dratove porno na vikend

František Burian BuFran na seznam.cz
Neděle Červenec 28 13:01:52 CEST 2019

No hradlo, ale jaké ? AND, OR ?
---------- Původní e-mail ----------
Od: balu <balu na k-net.fr>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 28. 7. 2019 12:18:04
Předmět: Re: Dratove porno na vikend
"kolecko je jedno logicke hradlo.

Bradaty pan Peter Onion https://twitter.com/PeterOnion
vysvetloval, ze to je seriovy pocitac z casu kedy sa prechadzalo z
elektroniek na tranzistory, tesne pred integrovanymi obvodmi.
Vsetky bloky boli kruhove 48-bitove posuvne registre, kde neustale
dokola putovala informacia.

Ked dosla poziadavka s informaciou nieco urobit, napriklad spocitat dve
cisla, tak sa zobral vystup z jedneho kruhoveho registra a druheho
kruhoveho registra, pripojil na vstup jednobitovej scitacky a jej vystup
sa zapojil na vstup dalsieho kruhoveho registra (ten isty, alebo iny
register, pamatova pozicia, seriova linka).

Bolo to sice pomale, ale stacila jednobitova logika. Dokonca aj na
floating point operacie. By ma zaujimalo ako sa im podarilo zadratovat
toto, ale staci si prestudovat prilozenu schemu, vsakze :-)

b.