Dratove porno na vikend

Aleš Procháska prochaska na divesoft.cz
Neděle Červenec 28 09:52:31 CEST 2019

Nadhera :-)

Ten osciloskop z fotky http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/bletchley/IMG_8267.jpg
mam doma, a stale funkcni :-) Takze ho muzu vzit a odebrat se do muzea :-)

Ales Prochaska

 Od:   Daniel Valuch <balu na k-net.fr>
 Komu:   HW-news <hw-list na list.hw.cz>
 Odesláno:   27.7.2019 9:57
 Předmět:   Dratove porno na vikend

Zdravim osadenstvo,

rad by som sa podelil s tipom na vikend. V Londynskom Science museum
prave otvorili vysoko tajnu tematicku vystavu o sifrach a kybernetickej
bezpecnosti

https://www.sciencemuseum.org.uk/see-and-do/top-secret

pri tej prilezitosti sme si konecne urobili vylet do Bletchley parku,
ktory je asi 40 minut vlakom za Londynom. Je to velmi silny zazitok

https://bletchleypark.org.uk/

No a hned vedla je The National Museum of Computing. Z vonku to vyzera
to len ako par barakov, po par minutach nebude co pozerat. Ale nemohol
som sa viacej mylit...

https://www.tnmoc.org/

Vela exponatov funguje, pracuju tam ludia, ktori tomu rozumeju a
predvadzaju ich. Na releovo-dekatronovom pocitaci zrovna bezal program,
kodovanie/dekodovanie Lorenz sprav, funkcna replika Bombe stroja, prve
tranzistorove pocitace.

http://cern.ch/dvaluch/temp/bletchley

Som sa tam zarozpraval s panom ohladom Elliott 803B computer. Vytiahol
servisnu dokumentaciu a to bolo ciste porno...

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/bletchley/IMG_8258.jpg

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/bletchley/IMG_8260.jpg

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/bletchley/IMG_8262.jpg

48-bitovy seriovy pocitac postaveny na tranzistoroch a feritovych
jadrach. Bol velmi popularny vo vedeckej a univerzitnej sfere, lebo
nativne podporuje floating point operacie. Ach...

Urcite doporucujem.

b.