Sensor plamene - naftove topeni

Krucinsky, Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Pondělí Červenec 22 08:59:48 CEST 2019

Podle tvaru je to identické se „sprostým“ bimetalem – kdysi jsem jeden takový vyoperoval z kopírky Minolta, možná ho ještě někde mám.

Zdravím
Ladislav Kručinský

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Standa Palas
Sent: Monday, July 22, 2019 7:46 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Sensor plamene - naftove topeni

Nevím, jak je to u tohohle naftového topení ale u plynových kotlů se většinou používá ionizační elektroda. Je to v podstatě kus drátu který trčí z keramického tělíska přímo do plamene. Princip je ten, že plamen je do určité míry vodivý. Takže pokud není plamen, odpor proti zemi je nekonečno a jakmile se  zapálí plamen, teče přes tu elektrodu malý proud který se vyhodnocuje v zapalovací elektronice.  Je to poměrně jednoduché a spolehlivé.
U peletkových kotlů na dřevo se zase většinou používá fotobuňka která snímá spektrum plamene a podle toho pozná jestli oheň hoří, nebo ne.
Termistor na snímání plamene se mi moc nezdá, protože termistor snímá teplotu a ne to, jestli hoří oheň. A to občas nemusí být to stejné.

S.P.